ДОРИ, КОГАТО КАЗВАТЕ „НЕ” НА КЛИЕНТИТЕ, ПРАВИТЕ МАРКЕТИНГ

Обслужването на клиенти е най-евтината форма на маркетинг. То е и най- голямото предизвикателство.

Клиентите могат да създадат или разрушат доброто име на марката, продукта или услугата, която им предлагате. А Вие и Вашите служители сте в основата на тази зависимост.

Понякога трябва да откажете.

Да кажете „не” на клиент никога не е лесно. Но понякога се налага. Натрупала се е много работа и не можете да поемете повече проекти, не може да доставите определена стока, да предложите по-добри условия. Ами, ако клиентът не отговаря на нужните условия?

Хората не обичат да им отказват. Чувстват се пренебрегнати, усещат, че не са уважавани.

Ако погледнете отстрани, ще видите три неща: първо, колко болезнено неприятни чувства предизвиква у клиента ситуация, в която се чувства неуважаван; второ, какъв е негативният ефект от това върху бизнеса и трето, колко лесно могат да се избегнат подобни ситуации.

Какво се случва?

Усещането, че е проявено неуважение, се вижда в очите на клиента. То се появява, когато нещо в отношението към него, го е накарало да се почувства пренебрегнат, недооценен, излъган.

Ако клиентът се е почувствал неуважаван, значи е било така.

За бизнеса Ви това са ситуации, които струват стотици и хиляди в неосъществени продажби и реклама от уста на уста.

Дори, когато казвате „не”, правите маркетинг.

Когато се налага да откажете, го направете по най-добрия възможен начин.

1.Извинете се.

Всичко, което трябва да се направи от човека, попаднал в подобна нелека ситуация, е да се използва извинение в едно или две изречения и всичко ще бъде наред.

Повечето случаи на показване на неуважение не се дължат на самата ситуация, а на начина, по който информацията се поднася.

Клиентите Ви биха Ви простили, ако признаете, че резултатът не е такъв, какъвто те заслужават.

„Не успяхме да се преборим. Съжаляваме, че изгубихме времето Ви.”

2.Не затваряйте вратата.

„Благодарим Ви за търпението. Ще се свържем с Вас при първа възможност.”

„Получихме отказ, но все още може да се възползвате от другото ни предложение, което е много подходящо за Вас.”

Не затваряйте вратата след клиентите, подайте им ръка! Коректността и приятелското отношение носят стойност за Вашия бизнес.

Share post

Start typing and press Enter to search

Вашата количка

Нямате артикули в количката.