Добрата хигиена- нашата естествена защита Euroclear

Добрата  хигиена – нашата естествена защита

Разговаряме с Петър Христов, собственик и Управител на Euroclear. През 2005 г. с малък капитал и персонал от трима души стартира фирма EUROCLEAR с основен предмет на дейност професионално почистване. Към днешна дата EUROCLEAR е една от водещите фирми в сферата на корпоративното почистване в гр. Пловдив и региона с опитен персонал от над 120 човека, обслужващи всякакъв тип обекти – производствени, търговски, административни и др. За повече информация посетете www.euroclear.bg.

Всеки път, когато се сблъскаме с поредната епидемична обстановка в страната, си припомняме каква огромна роля играе хигиената в нашия живот. „Добра хигиена, по-добър живот.”, ще кажат някои. И ще бъдат напълно прави.

Какво означава добра хигиена и каква е връзката между хигиената и нашето здраве?

Добрата хигиена е цялостен подход към здравето, който обхваща всички аспекти на нашия живот и дейности. Добрата хигиена намалява риска от заболявания, разпространявани чрез вируси и бактерии. Лошата хигиена, от своя страна, го повишава. Сериозните медицински състояния, които могат да се развият в резултат на лоша хигиена, включват гастроентерит, хранително отравяне, хепатит А, обикновена настинка, грип.

Трябва ли грижата за нашата хигиена да продължава през цялата година или мерки се взимат само в определени периоди?

Досега обръщахме по-голямо внимание на хигиената у дома и на работното място в студените месеци и свързаните с тях настинки и респираторни заболявания. Днес обаче, сме изправени пред непознато предизвикателство. Появата на новия коронавирус COVID-19 ни учи, че превенцията, вниманието върху хигиената, вече не следва да бъдат предимно сезонни, а целогодишни.

Защо хигиената на работното място е важна?

Като фирма за професионално почистване, с повече от 15 години опит в бранша, можем да твърдим категорично, че чистотата и добрата хигиена не са въпрос на добра воля, а необходимост. Чистотата и хигиената са много важни за всяко работно място, независимо от естеството на дейността или големината на фирмата и предприятието. Добрата хигиена предотвратява здравословни проблеми, спасява животи и спестява пари на бизнеса и държавата от непроизведена и нереализирана продукция, изплатени болнични и изгубени работни дни. Чистотата и хигиената са лицето на компанията.

Как да поддържаме лична хигиена на работното място?

За да поддържате лична хигиена на работното място, трябва да следвате следните правила:

1.Мийте ръцете си редовно и правилно. Ръцете ви влизат в контакт с бактерии всеки път, когато кашляте, използвате тоалетната, или докосвате повърхности, като парапети на стълби, дръжки на врати, използвани често от други. Ако не миете редовно ръцете си, това може да причини размножаването на тази бактерия, увеличавайки риска от инфекция и други здравословни проблеми. Измиването може да убие и премахне бактериите, причиняващи болести, като намали риска от заболяване.

2.Дръжте на бюрото си или близо до вас кутия с кърпички за нос. Уверете се, че те винаги са подръка, в случай, че имате нужда от тях, за да се покриете при кихане или да почистите лицето си.

3.Осигурете кошчета с капак, в които да изхвърляте използваните кърпички.

4.Спазвайте правилото за „чисто бюро”. В края на деня прибирайте всички документи и освободете бюрото си. Избършете с дезинфектант повърхностите и предметите (компютър, клавиатура, телефон). По възможност правете това неколкократно през деня.

5.Редовно изхвърляйте кошчетата за боклук.

6.Редовно мийте чашите, чиниите и приборите за хранене, които използвате. По възможност си носете свои от вкъщи, не ползвайте общите.

7.Не се хранете на бюрото си, а само на определените за целта места.

Един от най-добрите начини за защита на хората на работното им място е прилагането на хигиенни политики, които всички трябва да спазват.

Защо са необходими политиките за хигиена на работното място?

Бизнеси, в които основният капитал са хората, биха били сериозно засегнати от сега възникналата епидемия (обявена от СЗО* за пандемия през март 2020 г.) на COVID-19. Политиките и решенията, които в момента се разработват, ще бъдат от помощ в бъдещи подобни ситуации.

Тук може да се работи в няколко насоки, а именно: създаване на работна група, която да осигури информираността и безопасността на служителите и клиентите на даден бизнес; създаване на основни правила на поведение и вътрешен ред; осигуряването на работна среда с акцент върху здравето и безопасността чрез наемане на почистващ персонал или фирма за професионално почистване.

Каква е ролята на фирмите за професионално почистване?

Наемането на фирма за професионално почистване допринася за изготвяне и спазване на технологията на почистване.

Като специалисти, ние знаем какви препарати и дезинфектанти да използваме, коя е правилната дозировка, кои са подходящите защитни средства и инвентар за почистване.

Персонализираме услугите си според нуждите на конкретния бизнес, съобразявайки се с определения бюджет за почистване и графика на работа на служителите.

Всяко взето решение влияе пряко на бизнеса и хората. Бихте ли могли да се справите ефективно без партньор в почистването? С нас е по-лесно!

 

*СЗО – Световна здравна организация.

Интервюто е публикувано в Списание Аптеки 36,6 май 2020. Вижте тук

Вижте целия брой на списанието тук.

Share post

Start typing and press Enter to search

Вашата количка

Нямате артикули в количката.